Om Haugaland Flyklubb

Haugaland Flyklubb ble stiftet i 2015 av motorflygere bosatt på Haugalandet med mål om å etablere ett motorflymiljø på Haugalandet. Flyklubben har base på Haugesund Lufthavn, Karmøy. Det tok noen år før det formelle var på plass mtp. hangar og disponibelt fly men i 2019 gikk startskuddet for den operative driften av flyklubben.

Sommeren 2019 ble det inngått avtale med Haugaland Seilflyklubb (www.HSFK.no) om samarbeid og deling av hangarplass på Haugesund Lufthavn og ett Cessna 172 med registrering LN-HOG, som 3 av klubbens medlemmer eier som andelslag, ble dermed tatt inn som HFK sitt klubbfly og flyttet til Haugesund Lufthavn, Karmøy.

01. Juni 2020 gikk startskuddet for skoling av nye elever med base på Haugesund Lufthavn til PPL-A, som ett samarbeid med Sola Flyklubb.

Bli medlem

Innmelding i klubben skjer direkte hos Norges Luftsportsforbund via Min Idrett. Se link under til informasjon om medlemskap hvor en også finner link videre til innmeldingskjema.

Haugaland Flyklubb tilhører motorflyseksjonen i NLF. Flere medlemskategorier er tilgjengelig som bl.a. senior, junior, ungdom, pensjonist, familiemedlemskap, støttemedlem, osv. En forklaring på de forskjellige står på siden som er linket til over.

Hjertelig velkommen som medlem i klubben!