Onboardingsjekkliste for nye medlemmer

1. Innmelding i klubben
    • Gjøres hos NLF
    • Velg motorflyseksjonen og Haugaland Flyklubb. Det må velges rett medlemskategori, beskrivelser finnes på linken over. Elever må i tillegg meldes inn i Sola Flyklubb for skoling.
  2. Gjennomføring av obligatorisk kurs for adgang til flyside
    • Skal du ha ID-kort til flyside må du ha bestått obligatorisk kurs for å få utstedt ID-kort:
      • For påmelding til e-læringskurs må du registrere deg på https://idportal.flyhau.no/. Bruk Google Chrome (ikke internet explorer). Du vil deretter få en e-post med pålogging og brukerinstruks.
      • For påmelding til bli kjent-kurs og kurs i eskortering ta kontakt med philip.andre.kjensmo (at) flyhau.no
  3. Søknad om ID-kort
    1. Fullfør søknaden om ID-kort her: https://idportal.flyhau.no/. Bruk Google Chrome (ikke internet explorer)
    2. Husk å legge med bilde iht. til bildekravene. Bilde må lastes opp i rett format.
    3. Søknaden sendes til den oppdragsgiveren som du velger i søknaden (velg Lufthavndrift AS).
    4. Når oppdragsgiver har godkjent søknaden blir den sendt automatisk til Administrasjonen i Lufthavndrift AS for godkjenning. De dobbeltsjekker bakgrunnssjekk og kurs og utsteder kortet når alt er gjennomført.
    5. Søker og oppdragsgiver får beskjed på e-post når kortet er produsert.
    6. Avtal tid for avhenting av kortet ved å kontakte rekvirent (at) flyhau.no.
  4. Parkeringsavtale
    • Medlemmer av flyklubben som har ett aktivt ID-kort har mulighet til å registrere seg for å inngå i en rabattert parkeringsavtale på flyplassen.
    • Appen APCOA FLOW lastes ned av medlemmet, og en registrerer deretter en fordelsparkering i appen med ID-kort nr. og reg.nr. på bil.
    • Etter registrering har medlemmet ca. 90 % rabatt på parkering kontra normal pris.
    • Du vil normalt motta invitasjon på SMS
    • Denne avtalen skal kun benyttes til klubbaktivitet (annen bruk kan føre til at vi mister hele avtalen)
    • Avtalen er begrenset til 200 timer per år
  5. Selvassuransefond
    • Innskudd til selvassuransefondet på kr 500,- per år er obligatorisk for alle aktive piloter. Det går til å dekke egenandel ved en eventuell skade på flyet.
    • Dette blir trukket automatisk i myWebLog sammen med første loggede flyvning hvert år.
  6. Klubbutsjekk
    • Sertifiserte piloter tar 1 utsjekkstur med instruktør på LN-HOG før en kan fly alene
    • Elever starter fastsatt skoleprogram med instruktør
    • Etter utsjekk eller i forbindelse med oppstart av skoleprogram bli konto på myWebLog åpnet for bookinger