Flyparken

LN-GJP

GJP er en Super Dimona av typen HK36 TTC 115. 2008 modell.
Dette flyet kom til klubben i 2013. 

Motor av typen Rotax 914, en 115hk bensinmotor med turbo.

Cruisehastighet på 190km/t ved 75% motoruttak, og rekkevidde på hele 950 km (tur-retur Oslo på en tank), så dette flyet er både egnet til turflyging og litt grunnleggende seilflyging. Glidetall på 1:27 ved 105km/t. Vingespenn ca 16 meter.

Flyet ble brukt som demofly for fabrikken når det var nytt, så her finnes alt av tenkelig utstyr. ILS, VOR og long range fueltank for å nevne noe.

Vi kan tilby konvertering til SPL TMG for innehavere av LAPL(A) og PPL(A). 
GJP kan leies til ca halve prisen av et tradisjonelt motorfly.

Flyet har flykropp og vinger er laget av glassfiber, omtrent samme materiale som plastbåter. Flyet er meget sterkt og tåler enorme belastinger.

LN-BIH

Type: Cessna 172B
Årsmodell: 1960
Motor: Continental O-300
Godkjent for VFR dag / natt
STC godkjent for blyfri 98 oktan bilbensin (MOGAS)
Avionics: COM (8.33), ELT 406 Mhz, Transponder mode C

POH og dokumenter finner du i vår dokumentsamling.

LN-HOG

Type: Cessna 172N
Årsmodell: 1979
Motor: Lycoming 320-D2J 160 HP
Godkjent for VFR dag / natt og IFR (RNAV, RNP/LPV, ILS)
Cruise: 105 kts
STC godkjent for blyfri 98 oktan bilbensin (MOGAS)
Avionics/radio: VOR, COM (8.33), GNS530W, DME, ELT 406 Mhz, Transponder mode C
Endurance: 05:45

Flightplan-koder for utstyr:
Nav/Com: SBDLY    SSR/ADS: C

Retningslinjer for bruk av flyet samt annen nyttig dokumentasjon finner du i vår Dokumentsamling.

Praktisk info – LN-HOG

Flyet skal tilkobles strøm i hangar i perioden 1. Oktober – 1. Mai. Strømkabel tilkobles i plugg for motorvarmer, se bilde under.

Ovn settes på gulv på passasjerside og tilkobles strømuttak i cockpit (legg ledningen i sidelomma). Se bilde under. Dette skal gjøres etter hver flyging i perioden 1. Oktober – 1. Mai.

Teppe legges alltid på frontrute etter parkering i hangar, se bilde under: